sitemap Nieuwhemelvaart2003
Header image
Rondje Nederland
  HOME ::

Om onze (nieuwe)uitrusting weer eens te proberen en alvast dat vakantiegevoel te krijgen zijn we er tijdens het Hemelvaart-weekeinde maar weer eens tussenuit getrokken. We hadden een smalle slaapmat geleend van een kennis en alvast zelf een nieuwe brede Therm-a-Rest mat gekocht om zo eens te vergelijken. Het blijkt dus dat we allebei gaan voor de brede mat met hoes zodat die meteen als stoel te gebruiken is. Verder hadden we het nieuwe systeem van Camping-gaz gekocht waarbij de brander simpel verwijderd kan worden van de gasunit zodat dat makkelijker in te pakken is en je kunt de brander verwisselen om er 's avonds een lampje van te maken. Erg handig.

Hieronder de route die we zo'n beetje gevolgd hebben:

Gestart op woensdag avond vanaf Nuenen, dan naar Egchel waar Ma van Dommelen op de camping zit. Dat wordt dus meteen de eerst overnachting. Na een stevig ontbijt zijn we weer opgestapt met als volgende doel, Berg en Dal. Een SVR-camping op de Zevenheuvelenweg. Dan weet je al wat er op de laatste kilometers te vinden is. Een flink aantal beklimmingen van de bedoelde heuvels. Als er dan vervolgens op de camping niets te eten of te drinken te krijgen is, spring je maar weer op de fiets en probeer je op Hemelvaartsdag maar iets te scoren. Dat lukt wel bij een tankstation of snackbar.

Op vrijdag vertrekken we weer met als doel Nijkerk. Via Nijmegen, Arnhem-Oosterbeek, een mooi fietspad door de Veluwe en Barneveld komen we na zo'n 90 kilometers aan in Nijkerk. Weer op zoek naar de SVR-camping wat niet zo'n probleem is.

Zaterdag is de bedoeling om in de buurt van St Ottoland te komen maar dit blijkt erg tegen te vallen zodat we onder Woerden in Hekendorp een mooie SVR-camping vinden. De rit van vandaag is werkelijk fantastisch. Wat is Nederland toch mooi zeker als je een poos langs diverse watertjes kunt fietsen. De boodschappen zijn dan al gedaan en kunnen we vanavond een keer BBQ'en op onze eenmalige BBQ.

De zondag wordt gebruikt om weer richting Brabant te komen. Na 12 km vinden we dat het tijd wordt voor een kopje koffie. Als je dan in een streek rijdt waar of iedereen in de kerk zit of thuis op de bank waarschijnlijk aan het bidden is kan het gebeuren dat je 55 km moet wachten. Zo ook wij, pas in Woudrichem was er een etablissement wat ons kon voorzien van koffie, cola, broodjes en vulling voor onze inmiddels lege bidons. Die dag kiezen we voor een normale camping zodat we alles binnen handbereik hebben, eten, drinken en de bekerfinale FC Utrecht - Feijenoord.

s' Morgens zijn we al vroeg op pad om de laatste etappe te maken. Ondersteuning om een mooie route te maken komt er van mijn collega's die telefonisch wat tips doorgeven. Op het moment dat we op een terras in ons eigen dorp neerstrijken begint het lichtjes te druppelen. Iets wat we de hele reis nog niet gehad hadden. We hebben 480 schitterende kilometers gemaakt. Nu staat al vast dat we volgend jaar weer een voorjaarsrondje gaan maken.